bovebben
bovebben
bovebben
bovebben

SaaS (ASP) szolgáltatás létrehozása, elszámolás, számla

A munkavégzési szolgáltatás mindenképpen szerződéskötés alapján lehetséges.
A MegApex üzemeltetője a működés és az adatok biztonságát, rendszeres mentését, és hiba esetén helyreállítását garantálja. A munkavégzést folyamatos ügyelet támogatja, ahová a hibás működést díjtalanul be lehet jelenteni, és kezelési, működési, ügyviteli kérdéseket is lehet feltenni. (Ez utóbbi, ha oktatási szolgáltatás, akkor nem díjtalan). A szolgáltatási munkavégzést több száz oldal on-line help és (papírra is kiíratható) dokumentáció támogatja.

Az SaaS (Software as a Service) a munkavégzés létrehozásának első lépése az, hogy a felhasználónak az SaaS szolgáltatási szerződést - ÁSZF-et - tanulmányozni kell és fel kell készülni a programok használatára. (Meg kell ismerni, meg kell tanulni a programok működését és kezelését. Az ÁSZF tartalmazza a felhasználó, szolgáltató jogait, kötelezettségeit és az alkalmazott díjakat.) A használat igényét gyakorlatilag a feldolgozás létrehozásával is lehet közölni, valamint a WEB lapon található Feldolgozási igény bejelentés kitöltésével és elküldésével kell a Megastar kereskedelem felé közölni. Megastar kereskedelem az ÁSZF mellékletében szereplő egyszerű nyomtatvány, az Egyedi Szolgáltatói Szerződést kéri kitölteni, és mindkét fél részéről aláírni. Ez után a kereskedelem létrehozza az első vállalati feldolgozást, vagy a próbálkozó felhasználó által létrehozott próba feldolgozást átállítja munkavégzésre alkalmas feldolgozássá. A program által generált vállalat sorszámot, kezelő (user) nevet és belépési jelszót elküldi a felhasználónak. Ennek ismeretében bármely internettel rendelkező gépről a felhasználó beléphet az első feldolgozásba (főfeldolgozásba), itt további feldolgozásokat hozhat létre, további kezelőket és jelszót vihet be, és beindíthatja a feldolgozást.

A MegApex programok használatának jogát negyedévenként, előre – a negyedév elején fizetett díjjal – kell "megvásárolni". A negyedéves elszámolás a díjtalan kategóriába tartozó feldolgozásoknál is készül. A használati jog díj mértékének megállapítása egy-egy feldolgozásban, a tárgy negyedévet megelőző negyedévben feldolgozott és a gépben korábbról tárolt tételszámok alapján történik. Az egyes alrendszerek forgalmi tételeinek egységára van (lásd aktuális SaaS díjtáblázat). A tárgy negyedévet megelőző időszakban feldolgozott tételek darabszáma és a modul tételegységárak alapján történik a fizetendő díj kiszámítása. Az ÁSZF szerint a tárgyévnél korábbi időszakban feldolgozott és még a gépben tárolt tételek - minden díjszámításkor, negyedévenként - az egységár 3 %-kal kerülnek számításra. Tehát két díj keletkezik, egyrészt a tárgyidőszak előző negyedévi feldolgozott tételszám alapján egy feldolgozási díj, másrészt a tárolt tételek után egy tárolási díj. Normál, folyamatos feldolgozás esetében a negyedéves díj ezek közül a nagyobb érték. Ha a tárgy időszak elején a használat jogát megváltó számla megadott határidőre nem kerül kifizetésre, - és nem történt egyéb megállapodás -, akkor a felhasználó már nem jogosult a programok további használatára. Továbbá a nem fizetés a programok használatára kötött szerződés automatikus felmondását is jelenti. Ezt követően, ha többszöri figyelmeztetés után sem történik fizetés, akkor az adatok és a feldolgozások az adatbázisból törlésre kerülnek.

A kiküldött számla fizetendő összegének részletezése több formában is kiíratható listákon megtekinthető. Ez a felhasználó számára (is) hozzáférhető. A vállalati feldolgozás feladatai között van erre vonatkozó menülépés. A felhasználó a tételszámok és díjak számítását végző feladatokat is elindíthatja a saját vállalati feldolgozására. Ily módon a felhasználó - már előzetesen is -, tetszőleges alkalommal megtekintheti a következő időszak használatát megváltó várható díjazás alakulását.

A SaaS szolgáltatás díjazása úgy lett megállapítva, hogy vélelmezett a programok használatának ismerete, azaz csak a program használat jogának díját tartalmazza. Nem lehet munkavégzés ürügyén telefonos távoktatást igényelni, és kezelési, működési ismerethiány miatt nem létező programhibát kivizsgáltatni vagy az ügyeleti szolgáltatókat bevonni a tényleges feldolgozási munkába. Minden - utólag kezelési hibának, ismeret hiánynak minősülő problémára fordított időt, a Megastar ügyelet - mint szolgáltatást - jogosult kiszámlázni a felhasználónak.

A SaaS munkavégzési szolgáltatást igénybe venni - a fentiek alapján - csak olyan felhasználónak ajánlott, aki a MegApex programokkal képes munkavégzésre. A rendszer megismerésének számos lehetősége van:
- SaaS demó, próbafeldolgozás létrehozása, Mintafeladatok és On-line bemutatók tanulmányozása.
- Dokumentációk tanulmányozása.
- Visszaljelzés gombbal kérdések felvetése, gyakori kérdések alapján tájékozódás.
- Konzultáció.
- Szervezett – egyszeri ingyenes és/vagy további fizetős - oktatáson való részvétel.
- Régebbi ügyfeleknek) a Clarion adatok konvertálása MegApex -be, az adatok ellenőrzése, feldolgozás folytatása.
- Más, gyakorlott felhasználók tapasztalatainak tanulmányozása, stb.

A MegApex megismerésében a korábbi Clarion programhasználók előnyben vannak, mert nagyjából azonos a működés, kezelés, kódszámrendszer, stb. A humán modul (bérelszámolás) használata esetén kezdőknek kötelező alapfokú oktatást igénybe venni.

 

VISSZA